lördag 10 juli 2010

På väg igen.

Trots en del jobb tycker jag att jag hunnit med en hel del annat. Det har varit volleyboll på stranden men även rabarbersaftstillverkning och senare rabarberkräm. Jag älskar rabarber (+ mycket socker). Idag bär det av till gården igen men igår såg vi till att rensa bort det allra värsta ogräset ur rabatterna. Om någon skulle komma och kolla skulle de inte tro att vi rensat men då skulle de ha sett hur det såg ut innan. Haha.

Smultronen är mogna nu och det var anledningen till starten av rensningen. Precis som alla mina tidigare (få) trädgårdarbeten startade även gårdagens av en impuls. Jag har nog bara planerat att vara i trädgården En Gång. Hm, vi har bott här i två år!

Käre mannen har lackerat en skåpslucka med grundfärg så här händer det grejer, sakta men säkert. Det ska bli spännande att se hur det kommer se ut. Säkert konstigt när man vant sig vid ett kök utan luckor under så lång tid!

När jag skar mig på gräset i rabatten insåg jag att det var dags att bege mig till mormor och morfar. Finkusinen kom från Stockholm igår med sina föräldrar så självklart var jag tvungen att åka dit!! Jag har inte sett henne sen hon lärt sig gå och hon har blivit så stor. Och hon är så söt med. Lik min morbror, och några drag av hans vackra fru. Fina fina kusin.

Innan det är dags för gården hoppas jag på ett besök på Emmaus. Jag vill! Men vi får se.



Fint väder idag också så nu måste vi Ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar