fredag 2 juli 2010

Kära hjärtanes.

Alltid är det något på G. Efter en lång arbetsdag och en svettig bussfärd hem tar jag de sista krafterna till att åka till affären. Chips ska inhandlas och lite smått och gott inför helgen. In kommer kära mormor och berättar att morfar har cyklat omkull på nylagd asfalt och att vi måste ha diesel för att ta bort det och att det bränner på honom.

Kära hjärtanes. Allt gick tillslut bra men attans så ont. Syster Sandra har lagt om såret med både salvkompress och solvaline. Jag tror jag satsar på legitimationen redan nu, bara jag får prata med 1177 så.

Tyvärr blir jag så stirrig, eller kanske stressad. Men jag hoppas på att det känns annorlunda när man inte blir inslängd i en situation under sin shoppingtur, och när det inte gäller morfar.

En lättöl, två äpplen, en liten påse med grillad kyckling men bäst av allt mormors bullar. Fin lön för mödan, det. I morgon åker jag och kollar till honom och alla blåsor mellan arbetspassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar