söndag 27 juni 2010

Midsommarafton och midsommardag



På midsommarafton åt vi sill, potatis och drack nubbe men kameran glömdes i väskan. När vi sedan gick till fotbollsplanen och tittade på när barnen dansade kring midsommarstången kom den fram. Kameran föll än en gång in i glömskan och jag kom på att jag skulle föreviga först när grillningen var avklarad och bordet avdukat. Här satt vi i de sista solstrålarna innan de försvann bakom träden och avnjöt en fantastisk blandning av sallader, grillat och rotfrukter i ugn.



I går tills i dag har vi varit på gården och älsklingens syster blandade fantastiska mojitos med mynta från kryddträdgården. Helt underbar kombination av sol, Residence och så drinken.





Innan middagen i går gav vi oss ut på en promenad i det nyavverkade. Till vår förtjusning hittade vi en lång stenmur som fortsatte runt en gammal odling. Middagen avnjöts och sena kvällen ägnades åt Bondespelet, denna gången till enbart min förtjusning. Det blev därmed inte många skördeår och inget slott köpt. Ett år spelades på förmiddagen men allas skördar dog under frosten eller blev de förstörda av slagregn. Det är hårt att vara bonde.



Linne och shorts klockan nio. Första frukosten utomhus i år och ensam till bords men jag hade hittat en sudokutidning så lika glad var jag.

Nu blir det jobb i nio dagar i sträck. Vad har jag ställt till med när högtrycket har kommit till stan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar