måndag 14 juni 2010

Lycka och förväntningar kan vända så snabbt.

Sedan den sjätte juni har vi väntat och väntat. I fredags ringde DHL och sa att på måndag mellan åtta och tio kommer vi till er med ert efterlängtade och ack så snygga kylskåp. Yippie tänkte vi och har väntat ännu mer under helgen. I morse stannade U. hemma och väntade in leveransen innan han kunde åka till jobbet och väl hemma igen båda två har vi kånkat upp det till rätt rum, ja, köket. Se där! När vi öppnade paketet var ena kanten på kylskåpet intryckt så även sidan av skåpet är förstört. Satans DHL helt enkelt.

Nu blir det till att vänta ytterligare, hur länge vet vi ju inte än... Dessutom tittade jag in hos min optiker på lunchen ut i fall att de precis hade fått in mina solglasögon utan att hunnit skicka mig ett sms, tji fick jag även där. Sicken dag.

Härligt var det däremot att se alla bilar utanför kyrkan i kväll när skolan hade avslutning. Vilka minnen som är kopplade till sol på kyrkbacken, syrener till fröken och nya avlslutningskläder. För att inte tala om blomsterbågen när vi slutade sexan och de fina verserna.

Sol i minne - sol i sinne! Se, det kan vända tillbaka, bara jag slipper se eländet (som inte går att missa)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar