måndag 16 augusti 2010

Vi åt i Riga.


Självfallet försöker alla att fånga den där riktiga biten av landet man besöker. Så även vi. Vi besökte en restaurang som serverade "Latvian cuisine" men för en gångs skull så kändes det faktiskt rätt. Mina hela småfiskar fångade jag inte på bild, men de var gooda! Andra halvbra förrätter var köttsallad (mycket köttsallad!), osttallrik (bara ost, två sorter) och en vilttallrik (jo, den var god, korvar och ost vad jag minns).


Min huvudrätt bestod av pannkakor - typ crepes med köttfärs. Goda!

Gottegris som jag är beställde jag också efterrätt. Brödsoppa. Hm, bröd som mjuknat i nån sås med torkade frukter och glass. Den var.. gryning. Kanske inte en topp tio. Men, så var det provat.


Notan kom i små kistor på nästan varje ställe. Gulligt! Och varken den eller pengarna blåser bort.

På vägen hem gick vi längs Daugava i skymning. LW.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar