måndag 16 augusti 2010

Morfar fyllde år.


Mormor har varit sjuk och kände inte att hon orkade dona med någon mat utan frågade om det inte var okej att beställa pizza. Jo, visst! Men jag kan göra smörgåstårta, sa jag. Sagt och gjort, morfar fick en smörgåstårta i födelsedagspresent, och sen fick han en extra överraskning: Favoritkakan Havrekaka. Oh yes, det var uppskattat!



Jag måste skryta med att de är försvinnande goda "mina" havrekakor med choklad och russin. Ja, det är systrarna Eisenman som gjort dem först men jag gjorde i alla fall en lite egen variant av dem! Russin och choklad är trots allt godast av allt. ^^


Och så bjöds det på frystårta dagen till ära. Havrekakorna för alla del men tårta ska det vara på födelsedagskalas!

Jag älskar min mormor och morfar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar